چگونه رابطه جنسي خوبي داشته باشيم ⁉️

كمك گرفتن از سايت همسريابي براي ازدواج آسان

چگونه رابطه جنسي خوبي داشته باشيم ⁉️

۱۰۹ بازديد ۰ نظر


????اگر بتازگي ازدواج كرده‌ايد با وجود گرمي و رضايت جنسي كنوني پيشنهاد مي‌كنيم از راهكارهايي كه اين گرمي و رضايت را حفظ مي‌كند غافل نباشيد.
????نزديك نيمي از طلاق‌ها در ايران، زير سر همين مشكل نداشتن انگيزه جنسي است. شايد باورش سخت باشد، اما 60 درصد كساني كه به دليل مشكلات جنسي تصميم به جدايي مي‌گيرند، دليل بي‌ربط ديگري را به طلاقشان نسبت مي‌دهند، مردها مي‌گويند همسرمان خانه‌داري بلد نيست و بداخلاق است، زن‌ها مي‌گويند شوهرمان خرجي خانه نمي‌دهد و مرا درك نمي‌كند! درحالي كه حقيقت چيز ديگري است!@????
????اغلب زنان و مردان چند ماه پس از ازدواج با كاهش تدريجي رضايت از روابط جنسي مواجه مي‌شوند، اما بسياري از آنان در مقابل اين مساله يا با خودشان تعارف مي‌كنند و دم برنمي‌آورند يا دست به انكار مي‌زنند. هميشه وقتي اين آمار و ارقام عنوان مي‌شود تمام زوج‌ها با تاسف سرشان را تكان مي‌دهند و بدون يك لحظه ترديد خودشان را در گروه سالم ارزيابي مي‌كنند تا مبادا با مشكلشان مواجه شوند، در بيشتر مواقع اين افت تدريجي طبيعي است.
????از اختلال‌هاي جنسي مي‌توان به كمبود ميل جنسي، اشكال در برانگيختگي جنسي، اختلال در رسيدن به ارگاسم، انزال زودرس، مقاربت دردناك و واژينيسم در زنان نام برد؛ كه اين اختلال‌ها ريشه جسماني، روانشناختي يا تركيبي از هر دو را دارند. 
????برخي‌ اختلال‌ها هم به دليل بيماري‌هاي ديگري مانند مشكلات قلبي ـ عروقي يا بيماري‌هاي روانپزشكي مثل افسردگي به وجود مي‌آيد. پاره‌اي از اختلالات بر اثر زايمان آغاز مي‌شود و بخشي ديگر از همان ابتداي بلوغ. وقتي دلايل مختلفي براي ايجاد اين مشكل وجود دارد، پس درمان‌ها هم به تناسب ريشه مشكل ‌بايد متفاوت باشد. 
????متاسفانه بسياري از افراد به محض مشاهده اختلال‌هاي جنسي تلاش مي‌كنند با داروهايي كه در بازار عرضه مي‌شود در رفع ظاهر اختلال پيشقدم شوند، در حالي كه نگاه يك بعدي به اختلالات جنسي كاملاً اشتباه است.
@khaneandish????
????اختلال جنسي مثل ديگر بيماري‌هاي پزشكي نيست كه امروز ايجاد شود و فردا با دارو درمان شود. پزشكي در درمان اين اختلال موفق است كه با نگاهي روان شناسانه سعي در درمان بيمارش داشته باشد، همان‌طور كه يك روان شناس هم بايد با رويكردي پزشكي به درمان مراجع بپردازد. در نهايت برطرف كردن اين اختلال نيازمند ارزيابي و درمان تخصصي و چند بعدي است. 
????از آنجا كه ارتباط جنسي يك رابطه دو سويه است بي‌توجهي به درمان سبب درگير شدن هر دو نفر مي‌شود و براي اقدامات درماني هم زوجين هر دو بايد در درمان شركت كنند. در اين ميان، افكار و باورهاي غلطي كه در بستر جامعه‌ ايراني شكل گرفته است همچنان امور جنسي را با شرم و خجالت و گناه و ممنوعه بودن همراه مي‌كند و اين مشكلات را دامن مي‌زند. 
@????
????باورهاي مردانه‌اي كه مي‌گويد هميشه مرد بايد پيشقدم باشد و تمام تماس‌هاي جسمي حتما بايد به ارتباط جنسي و در نهايت به ارگاسم منتهي شود و باورهاي زنانه‌اي كه معمولا مكمل اين باورهاي مردانه است؛ زن نبايد در فعاليت جنسي پيشقدم شود و اگر به ارگاسم هم نرسيد ايرادي ندارد، چرا كه زن آبرومند خودش را درگير فعاليت جنسي نمي‌كند❗️
????همين باورهاي غلط باعث مي‌شود اختلال جنسي آرام‌آرام كانون گرم خانواده را دچار رخوت كند و دو طرف را به فكر جدايي اندازد، زوج‌هايي كه با مشكل‌شان روبه‌رو نمي‌شوند و راه‌حل را در جدايي مي‌بينند، مجبورند هر دليل بي‌ربط و بي‌اهميت ديگري را به زندگي‌شان نسبت دهند، اما درباره اصل ماجرا حرفي نزنند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.